Gerakan Yahudi di Malaysia

July 20, 2008 at 10:38 pm 25 comments

Assalamualaikum..

Berita panas yang saya nak kongsikan kepada anda mengenai gerakan Yahudi di Malaysia.

Tanpa kita sedari, kini mereka telah menyelinap masuk kedalam Institusi Islam, sila baca artikel

dibawah untuk selanjutnya…

Gerakan Yahudi telah meluas di seluruh dunia melalui berbagai-bagai pertubuhan sulit seperti yang akan diterangkan. Di Malaysia juga terdapat pertubuhan sulit ini yang berselindung di sebalik tabir pertubuhan atau badan kebajikan dan kemanusiaan. Free Missionery, Kelab Rotary dan Kelab Lion serta Bahai telahpun bertapak di Malaysia. Inilah sebabnya gerakan Islam tidak boleh bergerak dengan lancar.
Gejala-gejala keruntuhan akhlak berleluasa dan fahaman sekularisme semakin hari semakin kuat.

Pertubuhan-pertubuhan ini terdapat di ibukota dan di daerah-daerah di seluruh Malausia. Pada suatu masa terdapat di sebuah hotel di ibukota satu perhimpunan Kelab Rotary telah diadakan. Ini bererti kelab ini bergerak dengan cergas.

Pada malam Jumaat 4 Oktober 1974 Kelab Rotary telah mengadakan jamuan makan malam sempena persefahaman dunia yang bertempat di Ipoh, Perak dan dihadiri orang-orang kenamaan di tempat itu.

Ajaran Bahai juga terdapat di negeri Kedah dan Kelab Lion pula bergerak dan meluas di seluruh Malaysia. Ini bererti gerakan Yahudi bermaharajalela dalam negara kita yang dicintai.

Rancangan Menghancurkan Islam dan Umat

Seorang peguam yang berbangsa Amerika yang beragama Yahudi iaitu Andre Clain telah membentangkan kepada masyarakat Amerika di New York bahawa protokol-protokol pendita Sahyun(pendita Yahudi) sebenarnya satu gerakan sedunia yang dijalankan oleh majlis San Handren. Beliau juga telah menulis di dalam akhbar suara wanita Chicago pada tahun 1945. PBB yang terletak di New York bukanlah satu hasil kajian dan keputusan kongres yang berlangsung pada 1945 di San Fransisco tetapi adalah keputusan Khahila sebelum kongres tersebut.

Amerika sekarang dalam genggaman Khahila. Sir Henry Ford 1 (pengasas dan ketua syarikat motor Ford) telah menerbitkan petikan protokol Yahudi itu pada awal lagi. Menurut catitannya, pergerakan Yahudi sebagaimana yang diperjelaskan oleh Prof. Serges Alnilus dalam sebuah risalah yang bernama ‘Protokol Zionis’ yang dicetak pada tahun 1905 bahawa para cerdik pandai Yahudi telah membuat satu rancangan yang berupa teori untuk menjajah secara aman di seluruh dunia. Prof. Sergei Alnilus adalah rakyat Rusia yang merupakan seorang paderi gereja Ortodoks.

Daripada Prof. Sergei Alniluslah dunia mengetahui segala rahsia zionis itu dan buku-buku catitan rahsia Yahudi itu dipamerkan di muzium British pada tahun 1905.

Hasil muktamar paderi-paderi seluruh dunia De Faui Sazelic sejak tahun 1897 – 1905 adalah seperti berikut : -

1) Melenyapkan sistem pemerintahan Islam.

2) Menghapuskan Al-Quran atau mengaburi
gambaran yang sebenar sehingga menjadi
kabur.

3) Hancurkan akhlak Islam, fikiran mereka,
hubungan mereka dengan Allah dan
bebaskan mereka menurut hawa nafsu.

4) Melenyapkan persatuan muslim.

5) Meragu-ragukan muslim terhadap agamanya.

6) Melemahkan bangsa Arab.

7) Mendirikan negara-negara diktator di negara-
negara Islam.

8) Pisahkan muslim dari menguasai
perindustrian dan biarkan mereka hancur
dengan bangsa-bangsa barat.

9) Menyekat tokoh-tokoh Islam dan tamatkan
gerakannya serta menghinakan para ulama-
ulama Islam.

10) Rosakkan wanita dan kembangkan
pergaulan bebas.

11) Menubuhkan seberapa banyak sekolah di
merata-rata negara Islam dengan dipimpin
oleh beberapa tenaga pengajar Kristian dan
Yahudi.

12) Menghantar sebanyak mungkin
pengembang-pengembang agama Kristian
ke seluruh dunia Islam.

13) Membuka pintu seluas-luasnya kepada
belia-belia Islam yang menyambung
pelajaran ke negara-negara Kristian supaya
dapat menguasai kebudayaan Kristian dan
mereka kosong dengan prinsip-prinsip
secara Islam.

14) Mengeluarkan dan menyebarkan buku-buku
yang boleh merosakkan belia-belia Islam
dan melalaikan mereka daripada
penumpuan kepada ilmu pengetahuan yang
tulen.

15) Menguasai pengajaran di negara-negara Islam dengan sistem sekular yang bebas dari agama dan akidah.

16) Tindakan yang bersungguh-sungguh ke arah merosakkan belia-belia Islam dengan hidangan minuman keras, perempuan-perempuan pelacur, gambar-gambar bogel, kisah-kisah lucah, penyanyi-penyanyi dan kesenian muzik.

17) Memonopoli semua kegiatan ekonomi, mengawal pusat-pusat membeli-belah dan mungkin kekayaan di negara-negara Islam.

18) Menghidupkan semula tamadun lapuk seperti tamadun jahiliah yang dijadikan satu adat kebiasaan supaya menutup mata para belia Islam dan generasi baru Islam daripada melihat tamadun Islam di zaman yang silam.

19) Mengubah fakta sejarah Islam dan mengaburi peristiwa-peristiwa serta membesarkan beberapa sudut kelemahan yang remeh-temeh sehingga belia-belia Islam benci kepada peristiwa-peristiwa yang tertentu yang akhirnya akan benci kepada Islam.

20) Menciptakan fahaman-fahaman dan aliran serta dasar-dasar hidup duniawi, memesongkan parti-parti politik yang kosong dari roh agama dan menceraikan agama dengan kedaulatan.

21) Memperalatkan Yahudi sebagai batu loncatan, diasaskan permusuhan ke atas Islam di Palestin kerana di situ asalnya pusat negara Islam.

Sebanyak 21 protokol Yahudi yang diringkaskan daripada 24 protokol iaitu keputusan dan cadangan pendita-pendita Yahudi mengenai cara-cara untuk menghancurkan Islam dan umatnya. Mereka telah berjaya menjalankan segala rancangan mereka dan mereka telah berhasil meracuni dunia Islam. Umat Islam masih tidur dan masih lupa terhadap kewajipan dan tanggungjawab sebagai seorang muslim.

Kejatuhan negara-negara Islam dan ditakluki oleh orang bukan Islam serta dipecah-pecahkan mereka seperti kejatuhan Turki, penaklukan negara Mesir dn perpecahan Baghdad di samping Baitul Maqdis tanah suci umat Islam ke-3 diambil secara haram oleh rejim Israel adalah sebab umat Islam tidak patuh kepada hukum-hukum Allah dan leka dengan kemewahan dan kemegahan dunia serta lalai dengan nikmat-nikmat yang ada pada mereka. Maka akhir sekali mereka ditakluk dan ditindas.

Protokol ini dibuat pada tahun 1905. Sekarang kita berada di alaf baru. Sudah berapa tahun protokol ini dilaksanakan dan bagaimana dengan natijahnya terhadap umat Islam. Kita boleh lihat sendiri hasil-hasilnya. Apakah tindakan kita yang mengetahui peranan sebagai seorang muslim dan daie umat Islam pada masa akan datang ?

Sumber : Terjemahan dari Majalah Islam Al-Fununiah

Semoga kita dijauhkan dari pelbagai muslihat mereka. AMIIIN

Entry filed under: Dakwah. Tags: .

Fadhilat Surah Yasin Ganjaran seorang Isteri

25 Comments Add your own

  • 1. fredinus julis  |  September 13, 2008 at 10:10 am

    agama islam adalah satu agama yang tidak sewajarnya. menyeksa penganut dari segi berpuasa, dan amalanya. lebih ramai pengganas islam masa kini. secara logik, hanya sedikit umat islam berbanding umat kristian di dunia serta agama kristian adalah agama terawal di dunia. lebih banyak kejayaan dicapai bangsa kristian dalam pelbagai aspek di dunia. dari situ agama kristian agama yang diberkati tuhan. komen ini sekadar pandangan sahaja

    Reply
    • 2. nazr  |  September 17, 2009 at 5:17 pm

      maaf. mungkin penulisan saudara di atas secara tidak sengaja telah memberi maklumat yg salah. dari segi kewujudan awal agama yg ada pada masa sekarang, jelaslah agama judaism yg paling awal. bukan kristian. ianya adalah berasakan ajaran taurat dari nabi Musa A.S. Yang lebih awal dari judaism ialah apa yg disebut sebagai ajaran Nabi Ibrahim atau agama Nabi Ibrahim. Ini lah ajaran paling awal yg direkodkan di dunia ini dan ajaran nya mengajar setiap manusia menyembah Allah yg satu. dari Nabi Ibrahim terbitnya keturunan Israel (yahudi) dan Arab. ajaran ini diteruskan oleh Nabi Musa khusus kepada bangsa Israel sahaja. nabi terakhir yg diutus kepada bangsa Israel ialah nabi Isa A.S. penolakan terhadap nabi Isa A.S telah menyebabkan bangsa Israel dimurkai Allah. dan Allah melaknat mereka di akhirat kelak. lalu Allah turunkan Nabi Muhammad SAW, sebagai penutup kepada semua nabi dan rasul hingga ke akhir zaman untuk semua umat manusia. Janji Allah juga ialah melindungi kitab Al-quran sebagai kitab suci dan benar. Usahlah kita bertengkar dan menegakkan benang yg basah. jika kurang pasti, tanyalah pada yg tahu. jika tidak tahu, cari lah ilmu nya. jika sudah tahu dan pasti namun masih tidak dapat menerima Islam, sesungguhnya tiada paksaan dalam beragama. ‘tetaplah kamu pada agama kamu dan tetaplah aku pada agama ku (islam)’.

      Reply
  • 3. nur muhammad  |  November 11, 2008 at 12:07 pm

    anda silap wahai fredinus julis..

    Islam tidak menyiksa umat nye dalam ibadat. Semua itu adalah perintah Allah .Solat dan puasa adalah merupakan amalan umat-umat Nabi terdahulu, mungkin cara/syariatnya yg berbeza.

    Anda mengatakan Islam Pengganas..Adakah di gelar Pengganas jika kita ingin mempertahankan diri. Contohnya, jika rumah seseorang itu didatangi perompak..maka amat wajar jika tuan rumah pertahankan diri dan hartanya..dan mungkin jika tuan rumah amat berani, membunuh perompak yg membuat onar di rumahnya. Begitulah Islam..lihat saja apa yg berlaku di Iraq dan Afganistan. Mereka di serang dan di jajah dizaman moden ini.

    Kalau di lihat, Zionis dan Kristian adalah golongan yg lebih kejam.(maaf). mereka yg banyak menyerang negara umat Islam dan membunuh tanpa perikemanusiaan. Ada kanak2 dibunuh kejam, perempuan yg dirogol (saya agak blum lagi dengar berita tentang tentera Islam merogol perempuan ketika perang)..Lihat di Palestine dan Lubnan, bagaimana kekejaman Yahudi..Golongan Kristian pula dipergunakan Yahudi untuk menghancurkan Islam..Ingat ka lagi berapa angka korban semasa perang Salib..Tentera kristian telah membunuh lebih kurang 70000 umat Islam, mereka terdiri dari kanak2, perempuan yg lemah, orang tua..siapa yg lebih kejam…

    Tentang dakwaan saudara agama kristian yg terawal!!!!..

    bagi kami Islam adalah agama semua Nabi yg terdahulu.Ini dibuktikan oleh Allah di dalam Al-Quran. Di mana semua Nabi terdahulu termasuk Nabi Adam, Nabi Noh, Nabi Ibrahim, Nabi Ismail, Nabi Yaacob, Nabi Daud, Nabi Sulaiman, Nabi Musa, Nabi Isa, Nabi Muhammad dan Nabi yg lain diutuskan ke dunia untuk mengajak manusia Menyembah Allah yang Maha Esa, dan menjauhi dari menyembah selain Allah seperti patung, manusia(walaupun dianggap suci), syaitan, dsb…

    Nabi Muhammad adalah Nabi selepas Nabi Isa, dan Nabi yang terakhir. Nabi Isa yg dianggap oleh orang kristian sebagai anak tuhan dan disalib, bagi kami ianya adalah perancangan jahat Yahudi untuk memfitnah Nabi Isa. Bagi kami, Nabi Isa bukan anak tuhan dan baginda tidak di salib..
    Orang orang Yahudi dengan segala tipu daya ingin membunuh Nabi Isa A.S. Diantaranya fitnah keji –
    ” Nabi Isa A.S. ingin menjadi Raja Yahudi’ yang disampaikan kepada kerajaan Rome. Tetapi Allah S.W.T. menyelamatkan Nabi Isa A.S. dan sebagai gantinya Judas tersalib di Golgota. Maka setelah wafatnya Nabi Isa A.S., Yahudi berusaha menghancurkan ajaran Nabi Isa A.S. yang sudah disebarkan dengan iaitu :

    - Merosakkan ajaran Nabi Isa A.S. yang ada seperti menghalalkan yang haram dan sebaliknya.
    - Merosakkan akidah dengan Doktrin Trinitas.
    - Merosakkan Injil (Bible) yang ada dengan Injil palsu.
    - Saul (Paulus) dijadikan tandingan Nabi Isa A.S.

    mohon maaf wahai fredinus julis, saya hanya menyampaikan ilmu yg sedikit saya tahu..

    boleh rujuk di blog..

    http://www.renung2fikir2.blogspot.com

    Reply
  • 4. zorro  |  January 11, 2009 at 9:07 pm

    bangsa yahudi adalah bangsa yang dilaknat tuhan.janji allah tetap benar.islam akan kembali menguasai dunia.islam kembali kegemilanganya.biarkan golongan agama lain membenci kita walaupun mereka tahu sebenar-benar agama adalah islam.tuhan maha adil.dan akan dibakar orang-orang yang zalim didalam neraka jahanam.dan janji allah itu benar.rakyat palestin dijanjikan syurga.jihat kepada mereka akan mendapat syafaat oleh nabi.semoga allah memberkati umat islam

    Reply
  • 5. erda  |  February 7, 2009 at 11:10 pm

    yahudi tak akan aman dengan kita selagi kita tak
    ikut mereka. mereka geram bahawa pelengkap nabi
    bukan dari keturunan mereka. padahal mereka telah diturunkan banyak nabi tetapi mereka tetap degil dan
    membunuh nabi. tak sabar rasanya bila suatu hari nanti
    nabi isa dan umat islam membunuh yahudi satu persatu

    Reply
  • 6. Allah bless me .  |  May 30, 2009 at 4:18 pm

    whai fredius julius, sdarilah anda tdk bnar2 thu akn islam sbenar2 nya. anda trang2 sudah dikuasai oleh muslihat yahudi . sgguh bsar kmenangan yahudi skrg ni . ttpi akn mncul zmn kgemilngan islam smula . insyaAllah .

    Reply
  • 7. Hafiz Osman  |  June 30, 2009 at 1:42 am

    Rata rata fahaman orang kita tentang Yahudi masih sangat cetek.Terlalu cetek dengan sisi pandangan yang sempit.Yahudi diibaratkan sebagai makhluk paling jahat.Saya tak bersetuju sama sekali dengan lontaran pandangan sebegitu rupa.

    Sebelum saudara semua mengecam Yahudi sebegitu rupa,cuba saudara saudari bertanya,apakah dia Yahudi?siapakah yang dikatakan Yahudi?siapakah pula Bani Israel?dari mana susur galurnya?bagaimana pula dengan Ashkenazi?Haredi?Sephardic?Mizrahim?…apa pula Naturei Karta?

    Umum mengetahui kehadiran orang Yahudi di Tanah Melayu seawal kurun ke-18 melalui golongan pedagang yang majoriti datang dari Asia Barat & Asia Tengah.Di Pulau Pinang kelompok Yahudi terawal datang dari Iraq,Armenia & banyak lagi.

    Hotel Eastern Oriental di Pulau Pinang didirikan oleh orang Yahudi dari Armenia.Orang Yahudi memang bergiat cergas dengan perdagangan & perniagaan.Menjelang pendudukan Jepun,banyak orang Yahudi telah lari & meninggalkan Pulau Pinang & berhijrah ke Singapura,Australia & etc.Hanya tinggal tidak lebih 20 keluarga Yahudi di Pulau Pinang & yang terakhir pada 1978 rumah ibadat sinagog Yahudi di Pulau Pinang ditutup sepenuhnya kerana kekurangan jemaah untuk upacara keagamaan.

    Harini tanah perkuburan orang Yahudi di Pulau Pinang masih wujud & terdapat seorang penjaga kubur Yahudi bernama Raju yang berbangsa India yang menjaga kubur tersebut.Pada tiap 2 tahun seorang Yahudi bernama David akan datang melawat & memberikan upah kepada Raju.

    Sukacita dimaklumkan bahawa masyarakat Yahudi masih wujud lagi di Malaysia & rata rata mereka menyembunyikan identiti atas sebab keselematan & diskriminasi.Mereka lebih ingin dikenali sebagai Eurasian atau Serani,sungguhpun mereka adalah berbangsa Yahudi.Nama nama Yahudi seperti Ephraim,Ezekil,Baruch,Yakov,Simone dan sebagainya telah diganti dengan nama tempatan agar dapat diasimilasikan sebaiknya.

    Orang Yahudi merayakan perayaan Hanukkah,Passover,Purim & sebagainya mengikut kalendar Yahudi pada setiap tahun.Di Malaysia,perayaan tersebut dirayakan secara sulit & saya berjaya menemukan satu iklan kecil yang dimaklumkan menerusi akhbar the Sun sekitar 4-5 tahun lepas.

    Tempat perkumpulan orang Yahudi ini diadakan di kawasan Petaling Jaya & tokoh yang menjadi imam bagi upacara tersebut dikenali sebagai Rabbi Leibel.

    Dikawasan elit seperti Bangsar,Damansara etc masih terdapat orang Yahudi,tetapi mereka ini undercover.Bahkan Ketua Menteri Singapura David Marshall itu adalah Yahudi Baghdad dari Iraq.RTM juga pernah mempunyai ketua konduktor orkestra berbangsa Yahudi sekitar tahun 1970an,saya lupa namanya.

    Orang Melayu Islam kena celik & punyai ilmu untuk bicara tentang Yahudi ini.Jangan main ikut apa yang Ustaz cakap,sebab Ustaz itu sendiri pun tak buat kajian mendalam macam saya.

    Saya kenal orang Yahudi,sebab saya sendiri ada berkawan dengan Yahudi.Buka mata,buka telinga,jangan asik Akademi Fantasia semata!

    Reply
  • 8. nur1995  |  August 3, 2009 at 6:38 pm

    sudah dinyatakan di dalam Al-Quran bahawa yahudi tidak akan berhenti melawan umat islam sehingga kiamat…kaum yahudi merupakan kaum yg paling degil…kaum yahudi merupakan kaum yang sangat beruntung kerana diberi nikmat yang cukup oleh ALLAH S.W.T malah kaum merekalah yang paling banyak diutuskan nabi oleh ALLAH ke jalan yang benar…sememangnya…kaum yahudi tidak tahu bersyukur…kita sebagai umat islam harus bangun dan jangan leka…apa2 pun yang terjadi umat islam harus bersatu serta melaksanakan perintah ALLAH…kerana inilah yang menjadi pegangan buat umat islam…

    Reply
  • 9. alif  |  August 14, 2009 at 10:08 am

    YAHUDI IS ANIMAL.GO TO HELL ZIONIS!!!!!!!!!!!

    Reply
  • 10. nazr  |  September 17, 2009 at 4:59 pm

    sebenarnya konsep yahudi itu perlu difahami sebelum kita membuat apa2 rumusan.

    orang yahudi adalah bangsa israel atau disebut sebagai bangsa jews. judaism adalam agama samawi yang turut diiktiraf kewujudan nya seangkatan dengan kristian di dalam Al-Quran. golongan yahudi beragama judaism pula boleh dibahagi kepada ortodox, dan beberapa lg yg lain. jumlah penduduk yahudi di dunia ini adalah lebih kurang 14 juta sahaja. sebelum gerakan pendudukan terhadap palestin, bangsa yahudi hidup di pelbagai negara seperti yaman, eropah, iraq dan rusia.

    Gerakan zionis dilancarkan untuk mencari sebuah tempat bagi negara bangsa yahudi, dan palestin telah dipilih sebagai tempat tersebut. perlu difahami bahawa, gerrakan zionis bukan berasaskan ajaran judaism. malah gerakan ini juga tidak direstui oleh banyak golongan yahudi di eropah dan asia barat. sedangkan pengasas gerakan zionis pun bukanlah dari kalangan yahudi judaism, sebaliknya seorang ateis atau anti-agama. selain zionis, terdapat banyak gerakan lain yg berorientasikan politik dan ekonomi untuk bukan sahaja memepengaruhi negara islam, tetapi negara lain yg di dunia ini. semua gerakan ini tidak ada kena mengena dengan judaism, kalau ada pun sekadar bertopengkan sahaja bagi menghalalkan usaha dan niat jahat mereka.

    sedang orang yahudi beragama judaism disebut sebagai ahli kitab dan menyembah Allah yg satu. malahan cara sembahyang dan pengkebumian mereka pun hampir sama dengan kita umat Islam. mereka ini dahulunya boleh saja hidup berjiran dan muafakat dengan umat islam di mesir, yemen, syria, pelastin dan sebagainya. malah ada cerita keluarga yahudi yg menggaji pembantu rumah islam dan ada pula keluarga islam menghantar anak utk dijaga oleh pengasuh yahudi. ini kerana mereka juga tidak makan babi dan menyembelih ternakan dengan nama Allah. cuma yg meletakkan mereka di kalangan orang yg tidak mendapat hidayah sepenuhnya dari Allah adalah kerana keengganan mereka menerima Nabi Isa A.S dan Nabi Muhammad SAW sebagai nabi akhir zaman. dari itu tidak sempurnalah iman mereka kepada Allah sedang mereka menyembahNya.

    jadi nasihat saya kepada pembaca tulisan ini agar mengkaji dengan lebih lanjut tentang apa itu pengaruh yahudi yg sebenarnya. Yahudi sebenarnya tidak berdakwah untuk orang lain menganut agama mereka, kerana itu bukan ajaran nabi Ibrahim A.S dan Nabi Musa A.S. ajaran Nabi Musa AS hanya untuk bangsa Israel (yahudi) dan bukan untuk semua umat manusia seperti Islam. sebab tu lah jumpah penganut nya pun sedikit sahaja (14 juta seluruh dunia). jadi jangan pula kita salahkan yahudi ke atas bala yg menimpa kita.

    Kita perlu menyalahkan diri kita yg gagal mengikut ajaran Al-Quran dan sunah nabinya. kita la yg salah kerana tidak bersatu dan berpecah belah. jangan disalahkan yahudi kerana yg memusnahkan umat manusia sekarang ialah gerakan zionis dan dibantu oleh Amerika dan sekutu eropah. harap pembaca mendapat manfaat dari tulisan ini. yg baik itu dari Allah dan yg tidak baik itu dari kelemahan saya sendiri. Wallahualam.

    Reply
  • 11. hamba Allah  |  October 12, 2009 at 3:50 pm

    semua pekara yg Islam telah tetapkan bknnya sebagai suatu penyeksaan…ttp ia adalah untuk kebaikan kita(manusia)…sbb knp islam di anggap pengganaS?antara nya Islam pada masa ini di inayai…mcm anda fredinus…kalo la anda teranaya…adakah anda akan berdiam diri???pikir2kan lah…tentg kemajuan…anda pernah mendgr tentng tamadun Islam????kalo belum sila la bwat reseacrh dahulu…bru anda boleh tinggal testi disini…ok..

    Reply
  • 12. axeel90  |  January 14, 2010 at 10:54 am

    fredinus julius…
    berkenaan dengan agama kristian…ada ke kami memanggil agama kami Muhammad. nama agama kami kami tidak menisbahkan kepada sesiapa mahupun tempat. seperti agama kristian sempena JESUS CHRIST lihat pula pada agama buddha merujuk selepas Buddha Gotama, Amat(Confucianism) selepas Konfusius, dan Marxisme selepas Karl Marx. Juga bukan nama dari sebuah suku seperti Judaism selepas suku Yehuda dan Hinduism selepas Hindu. Islam adalah agama yang benar oleh “Allah” dan kerana itu, namanya mewakili prinsip utama agama Allah “Tuhan”; penyerahan diri sepenuhnya kepada kehendak Allah “Tuhan”. Dalam bahasa Arab “Islam” bererti pengakuan atau penyerahan kehendak seseorang kepada satu-satunya Tuhan yang sebenarnya yg patut disembah ialah “Allah” dan sesiapa sahaja yang melakukan itu adalah disebut sebagai “muslim”, Kata ini juga bermakna “perdamaian” yang merupakan konsekuensi alamiah penyerahan diri sepenuhnya kepada kehendak atau takdir Allah. Oleh kerana itu, Islam bukan agama baru yang dibawa oleh Nabi Muhammad (saw) di Arab Saudi pada abad ketujuh, tetapi Islam hanya agama yang benar Allah nyatakan semula dalam bentuk akhirnya. Berlandaskan Islam juga satu tatacara hidup yg lengkap yang melitupi setiap aspek kehidupan manusia. wasalam

    Reply
  • 13. yahudi celaka  |  January 29, 2010 at 8:41 am

    yahudi kaum yang celaka,membuat kacau bilau di dunia ini,perangai mereka mengalahkan binatang!mereka ini sembah pada benda berhala,seperti patung,padahal yang buat patung itu dah tentu manusia,jadi mereka ini mmg kaum perosak bumi. . .hati mereka telah d butakan oleh Allah maha esa,mereka akan rasa azab dr ALLAH satu hari nanti. .nantikan

    Reply
  • 14. aida  |  January 31, 2010 at 9:16 pm

    Syukur pada Allah S.W.T, saya amat tertarik dengan tulisan NUR MUHAMMAD!Agama Islam ialah satu-satunya gama yang benar, tidak menyeksa umatnya tetapi memberikan nikmat yang melimpah ruah kepada penganutnya, SUBHANALLAH, Tuhan sekalian alam. Assalamualaikum.

    Reply
  • 15. Izaki  |  February 15, 2010 at 5:08 pm

    may allah bless ilsam…

    Reply
  • 16. Izaki  |  February 15, 2010 at 5:09 pm

    may allah bless islam…

    Reply
  • 17. dausso  |  March 24, 2010 at 2:23 pm

    Terima kasih ats komen yang diberikan.
    Saya memohon maaf sekiranya artikel yang saya berikan mempunyai kesilapan..

    Saya manusia biasa yang selalu membuat kesilapan..
    Harap kepada saudara/ri yang lbh arif dapat membetulkan kesilapan saya.

    Marilah kita bersama2 menegakkan hukum Allah!!!!…

    Reply
  • 18. tentera sabillilah  |  April 24, 2010 at 9:00 pm

    salam…kpd saudara pengarang.sy ada menyimpan 50 episod the arrival kisah pembongkaran gerakan new world order (nwo) aka dajal propaganda fremason amerika & israel.video ni dh 4 kali d ban d internet.atas sbb keselamatan sy masih mencari media terbaik utk menyebarkn pembongkaran ini.

    tentera sabillillah…

    Reply
  • 19. Saimi  |  May 25, 2010 at 9:13 am

    Fredinus julis..Kamu silap..Islam adalah agama islam benar..Al-Quran akan terpelihara sehingga akhir zaman..Mohon maaf la,,kitab kristian iaitu Injil telah di ubah oleh tangan manusia..Nescaya, manusia yg telah mengubah kitab Allah yg d turun kpd Nabi Isa 2 akan mendapat azab Allah Akhirat kelak..Contohnya,manusia pertama menjejaki bulan,,neil armstrong sendiri telah mengakui Islam 2 benar oleh kerana beliau telah mendengar azan dari bulan..Dgn beliau menyelidik agama Islam dan mendapati Islam itu agama yg benar.Ramai lg yg telah masuk islam setelah menyelidik islam..Harap fredinus julis terbuka hati untuk memeluk Islam..Masi terbuka lg pintu2 mencari keredhaan Allah S.W.T.

    Reply
  • 20. ALI  |  July 22, 2010 at 2:55 pm

    Memang agama Yahudi diturunkan dahulu,selepas itu agama Kristian dan terakhir Islam. Semuanya agama Allah. sebab apa Allah turunkan agama Kristian sedangkan sudah ada agama yahudi. Ini kerana pengamalnya sudah terpesong jauh dari landasan agama…mereka sanggup membunuh nabinya sendiri. dengan itu Allah utuskan nabi Isa untuk memperbetulkan keadaan. Allah telah menghukum bangsa Yahudi dengan menghalaunya dari tempat tinggalnya. maka bertebaranlah mereka diseluruh dunia. mereka menganggap bangsa mereka adalah yg terbaik dan sebagai pemimpim manusia. bagi Islam kedudukan seseorang adalah terletak pada keimanan dan ketakwaan terhadap Allah.dan kenapa Islam diturunkan melalui Muhammad Rasulullah. Ini kerana manusia pada masa itu juga telah lalai dan terpesong dengan ajaran sebenar. mereka juga sanggup membunuh nabinya sendiri dan mengada-adakan cerita bahawa nabi Isa adalah anak tuhan. masakan tuhan mempunyai anak macam manusia. Kitab Injil yang sebenar sudah tiada dan Bible adalah terbitan semula kitab injil yang telah ditokok tambah.Tuhan hanyalah satu dan tiada sekutu baginya…

    Reply
  • 21. Indonsosial  |  July 27, 2010 at 8:23 am

    Walauapanpun protokol yahudi,, bangsa indonsosial adalag bangsa yang paling goblok dan paling tolol didunia,, negaranya kotor,, pemimpinya juga berotak goblok dan tolol,, memang dasar negara indonsosial orang nya tolol dan goblok

    Reply
  • 22. humanrace  |  August 20, 2010 at 12:21 pm

    salam sejahtera. terlebih dahulu saya menyucapkan jutaan terima kasih di atas segala pandangan dan pohon kemaafan sekiranya pandangan saya ini jauh berbeza dengan kefahaman ilmiah dan pembawaan kehidupan saudara masa kini.
    Bercakap tentang yahudi, kenapa mereka menjadi satu bangsa yang kejam, zalim dan suka menindas?
    Kerana keturunan mereka yang terdahulu juga pernah dizalimi dan ditindas. Ini terbukti dalam sejarah mesir purba di mana, Keturunan Firaun menindas mereka dan dijadikan hamba abdi. Ratusan ribu bangsa yahudi diseksa dan dibunuh kejam.
    Tidak cukup dengan itu, pada zaman Perang Dunia Kedua. Angkatan tentera Kristian Nazi di bawah pimpinan Hitler, telah membunuh berpuloh-puloh ribu bangsa yahudi di Jerman dan memburu mereka sampai hampir keseluruhan Eropah.
    Sejarah menjadikan bangsa yahudi berdendam dengan bangsa dan agama selain darinya. Menjadikan mereka berusaha dgn gigih untuk menjadi bangsa yang paling maju, terkaya agar keturunan mereka tidak lagi hidup terseksa dan ditindas seperti dahulu.
    Kenapa dan mengapa semua ini harus terjadi? Apakah nilai kehidupan kita harus berterusan dengan saling berbunuhan dan dendam di antara bangsa dan agama berterusan sehingga hari kiamat?
    Apa yang saya faham, tiada satu agama pun di dunia ini yang membenarkan pembunuhan dan kezaliman sesama manusia dilakukan. Tiada satu agama pun yang menggalakan penganutnya berdendam dan menghuru-harakan kehidupan di muka bumi ini.
    Sedarlah wahai kita sesama manusia, tuhan tidak menjadikan kita dan kehidupan ini untuk saling berbunuhan, Tidak menciptakan alam maya ini untuk di huru-harakan. Kita dicipta untuk memeriahkan bumi ini dengan segala kebaikan, saling berkasih-kasihan,sayang-menyayangi. dan saling hormat-menghormati.
    Dunia ini dicipta dengan teramat indah agar kita sedar tentang keagungan maha pencipta yang tiada tolok bandingan. Agar kita sujud kepadanya dan mengakui keasaan tuhan. Dialah yang maha pencipta dan lagi yang maha mengatahui.
    Kehidupan kita sebagai manusia hanyalah sementara, biarpun seluruh dunia dapat ditakluki. Seluruh bangsa dapat dijajahi. Namun sampai satu masa, kita akan diambil nyawa (mati ) dan meninggalkan semuanya.
    Marilah kita semua insaf, dan berdamai untuk memakmurkan lagi kehidupan di dunia ini. Jangan jadikan sifat dendam, tamak dan haloba iblis,syaitan menguasai diri.
    Masih ramai manusia yang merempat dan kebuluran di muka bumi akibat bencana alam yang semakin menjadi-jadi. Alangkah baiknya kehidupan ini, jika wang ribuan bilion yang dibelanjakan untuk membeli senjata digunakan untuk membantu mereka yang kebuluran dan sakit diseluruh dunia.
    Sedarlah kita sebagai manusia. kenapa tuhan murka dan alam semakin tenat. semuanya kerana kita juga yang tamak haloba, aling berbunuh-bunuhan danmerosakan alam ini. Tuhan tidak mengubah nasib manusia dan sesuatu kaum itu selain mereka sendiri berusaha mengubahnya dan tangan-tangan manusia itulah juga yang merosakan alam ini dan mempercepatkan hari kiamat (kehancuran dunia).
    Insaflah sebelum terlambat…..

    Reply
  • 23. zurich new hill  |  November 20, 2010 at 12:13 pm

    Apa pun kita sebagai umat islam harus bersatu utk kita menentang bangsa yahudi ini. Saya heran orang kristian tidak nampak yang orang yahudi ini sebenarnya mempergunakan mereka sahaja. Orang yahudi adalah bangsa yang cerdik dan orang kristian adalah bangsa yang bodoh sebab mereka ini asyik dipergunakan oleh bangsa yahudi sahaja demi mencapai cita2 global mereka. Kita pula asyik bertelagah sesama kita tanpa berfikir yang musuh sebenar kita memerhati dan mengambil kesempatan diatas kelalaian dan kelemahan kita. Semuga para pemimpin islam, para ulama dan cendekiawan islam mengambil iktibar dengan apa yang berlaku sekarang. jangan asyik mengejar kekayaan hingga anak2 bangsa kita tergadai maruah dan agamanya. Wahai saudara seagamaku bangkitlah dari tido yang lena. Sedarlah yang musuh kita sedang membuat persiapan untuk menghancurkan kita. Semoga Allah swt melindungi semua umat Islam dari kecelakan dan penindasan dari orang2 kafir ini. Amin

    Reply
  • 24. 2000n  |  January 13, 2011 at 9:20 am

    syukran.!

    Reply
  • 25. RIZAL  |  March 2, 2011 at 5:47 pm

    assalamualaikum..
    terima kasih atas info ini, marilah kita sama-sama perjuangkan agama islam,

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

July 2008
M T W T F S S
     
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Archives

Blog Stats

  • 33,758 hits

Tweet me


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: